dimarts, 29 de juny del 2010

2.- AMBIT ACADÈMIC I ORGANITZATIU a) Organització de grups:



  • Organització de grups per millorar l'atenció tant als bons alumnes com als alumnes amb dificultats (CCP 5/04) (p.e. facilitant atenció a repetidors, com sembla que proposa la LOE). Compensar als professors de grups dificils.


  • Organització de grups de 1r d'ESO: mesclar alumnes de 2 escoles, juntant-los per capacitat i comportament i vigilant alumnes amb pocs amics o "amb possibles assetjadors". Sol·licitar a l'alumne amb l'imprés de matricula (5 companys per anar amb algun, 3 per no anar) i informes d'escoles adscrites.(15/7/08 i ant.)


  • Establir una separació física dels alumnes de 1r cicle de la resta (espais i horaris: patis), amb supervisió directa (i acompanyament a les aules específiques) del professor responsable.(15/7/08 i ant.)


  • "Dissenyar" els grups d'Integració a principi de curs, prescindint de les optatives escollides pels alumnes de NEE si es necessari, de manera que l'ambient de treball i comportament del grup sigui positiu (excloure grups de taller d'artesania, teatre, etc. en favor d'optatives de frances i alemany, amb recolzaments, desdoblaments i canvis d'optativa (no de grup) que siguin necessaris).CCP (2/12/99 i 21/3/01). Col·locar alumnes immigrants a grups d'integració i/o diversificació, per a concentrar recursos?(15/7/08 i ant.)


  • Canviar l'estructura actual en que la tecnologia és obligatòria per alumnes de diversificació de 4t.CCP (2/12/99 i 21/3/01)


  • Agilitzar ("d'ofici") la possibilitat de canviar un alumne/a de grup (a proposta de l'equip educatiu i amb el consentiment de l'alumne/a implicat) si hi ha un evident i perjudicial situació discriminatòria per a l'alumne/a.CCP (2/12/99 i 21/3/01)


  • En les assignatures optatives escollides pels alumnes a 2n Batx, respectar SEMPRE aquelles de les que podran examinar-se a Selectivitat (garantint la presència als fulls de matrícula), i mai imposar-li una de la que no puguin examinar-se en compte d'una altra de la que sí poden.(ED 7/98)


  • En l'assignació de tutors, a principi de curs, intentar "garantir" que el Tutor doni classe d'alguna assignatura (amb nota) a TOT el grup (diversificació, optatives, etc), fents canvis de professors o horaris si es necessari.CCP (2/12/99 i 21/3/01) Encara que amb l'actual plantejament de compensatoria, desdoblaments i altres, això es dificil i sobrecarrega als departaments de sempre (Ed. Fisica, Musica, Tecnologia, ...) compensar-los d'alguna manera.


  • En l'assignació de tutors a Batxiller (i 4t d'ESO), intentar dins del possible, que l'especialitat del tutor sigui concordant amb l'itinerari o modalitat de Batxillerat que fa l'alumnat. ED: 18/6/03


  • Fer equips educatius estables (iguals per diferents grups) mesclant professors veterans amb novells (ED 30/6/04)


  • Per als professors compartits (entre departaments, instituts, etc) limitar el nombre de nivells diferents que se'ls assigna (p.ex., la part proporcional del nombre d'hores que faci a cada departament) i tasques complementàries com tutories a menys que sigui IMPRESCINDIBLE. ED: 18/6/03

  • Cap comentari:

    Publica un comentari a l'entrada