Tenint la sensació de que moltes coses que s'han de dir no sé ben bé on adreçar-les, o tot i dirigint-les a llocs concrets, semblen haver anat a parar a la mar.
dimarts, 29 de juny del 2010
Projectes Interessants d'altres Instituts
ERRADES "IRREVERSIBLES"
* Tancament jardi posterior amb difícil accés per tasques de manteniment (candau a porta contrari.
* Habitació de la desaladora, bloquejant el pas a la resta de soterrani: dificultat de reparacions i manteniment
5.- ÀMBIT DE GESTIÓ I MANTENIMENT DE LES INSTAL·LACIONS
* Plantejar seriosament la instal·lació de: càmares de vigilancia a la zona de parking, Megafonia, Sistema informatitzat d'accés al centre i a les aules, fotocopiadora amb targeta (1/1/06??)
* Sembrar arbres de fulla caduca i estructura ombrívola a la zona d'aparcaments.
* Instal·lar sortida d'emergència a la biblioteca (i/o entrada des de l'exterior)
* Si s'ha d'ampliar l'Institut, millor 2n pis o edifici annex que edifici separat.
* A cada aula deixar les taules justes per alumnes (reduir deteriorament de les no usades) (ED 7/98)
* El dia d'inici de curs aprofitar perque cada alumne/a reculli la seva taula i cadira (i taquilla) de l'aula on estava el curs passat i la dugui a l'aula actual.(ED 7/98)
* Llevar l'estirador del passadors de les contraportes de les aules perque els alumnes no forcin i obrin les portes tancades quan lleven els passadors.(ED 7/98)
* En les portes de les aules, deixar estirador només per fora, i petit "pestillo" per dins.(ED 7/98)
* Potenciar el reciclament de paper i altres materials (sala de professors, consergeria, ...) i aprofitar millor els fulls (reserva d'aules i videos, per les dues cares)CCP (2/12/99 i 21/3/01)
* Posar cortines a les finestres de la sala de professors (tipo "gradalux", possiblement les més pràctiques).CCP (2/12/99 i 21/3/01)
* Assignar taules i cadires als alumnes al llarg de la seva estada a l'Institut.
* Separar zones de neteja i assignar-les a les responsables de la neteja.(15/7/08 i ant.)
4.- ÀMBIT DE CONVIVÈNCIA I PARTICIPACIÓ
* Facilitar la recaptació pro-viatge d'estudis: "venda de material de papereria i suministres escolars (papereria, material tecno, plàstica, etc)" o "menjar saludable (fruites, entrepans casolans, etc)" Banc o cooperativa de llibres(1/1/06??)
* Organitzar diades (matí alumnes, tarda pares i alumnes) i aprofitar per presentar l'Institut a futurs alumnes i pares. Per Sant Jordi, tal vegada és un bon moment.(podria aprofitar-se per convidar els pares (dels actuals i futurs alumnes) a: Explicació d'Itineraris, Estudis, etc. Lliurament de premis literaris, i si la data s'escull be, taula rodona amb Ex-Alumnes. Als pares dels futurs alumnes: mostra d'Instal·lacions del centre, funcionament, organs de participació, sistemes d'informació, tràmits administratius, ...(ED i ACE 2/05)
* Alumnes d'acollida per a nou vinguts, i alumnes d'enllaç per a immigrants (informació d'organitzacions externes de contacte, d'ensenyament del català i castella (informar als pares). Activitats a classe: presentació dels alumnes residents, situació del seu poble o casa, anys que duu a Eivissa, llengües que sap parlar, ...(15/7/08 i ant.). Aprofitar guardies i activitats d'estudi perque els seus companys (i professor) aprengui la seva llengua.
* Organitzar jornades (properes a Sant Jordi) on combinar activitats, visita dels alumnes dels centres adscrits, competicions culturals, intel·lectuals, lúdiques i esportives (amb premis) entre els alumnes de 1r ESO i els alumnes visitants, a part de la visita a les instalacions.
* Aprofitar la tarda per entregar de premis, reunions d'orientació als pares i presentació del centre als pares d'alumnes futurs.
* Coordinar activitats especials, jornades festives i excursions en dies diferents de la setmana (per no afectar sempre les mateixes assignatures.(15/7/08 i ant.)
* "Cultivar" la relació amb Ex-Alumnes i amb "Ex-professors" per rebre informació
* Col·laboració amb la comunitat i les institucions (ajudes per gent major o amb pocs recursos, llars de majors, escoletes, festes patronals) especialment per part dels cicles formatius (reparació de parcs o ajudes a majors o gent sense recursos, assessorament informàtic, (banc de temps) etc).
3.- ÀMBIT PEDAGÒGIC I DIDÀCTIC
* Incentivar l'estudi dels alumnes: premis (regals) dels pares o institut, augmentar la disciplina.
* Reunions per explicar les optatives a l'alumnat per part directament dels departaments.
* Els darrers dies de curs o/i abans de vacances, programar xerrades informatives (o millor videos o presentacions informàtiques) sobre les assignatures optatives que els alumnes podran escollir el curs següent.(ED 7/98)
* Dedicar els primers dies del primer curs a fer avaluació inicial dels coneixements generals que duen els alumnes quan arriben al centre, especialment en àrees instrumentals i coneixements bàsics (comprensió lectora, gramàtica bàsica, operacions matemàtiques bàsiques, copiar de la pissarra, ...) Utilitzar-los en la junta d'avaluació inicial i per informar estadísticament als col·legis de procedència.(ED 7/98). Complementar amb avaluació inicial de capacitats, motivacions, interessos, ritmes d'aprenentatge, superdotació, ... de TOTS els alumnes. (amb "privacitat"). També incloure informació sobre el seu "projecte personal": estudis futurs, treball, familia?, ...(Es pot informatitzar si cal)(15/7/08 i ant.)
* Dedicar les primeres tutories del primer curs en que cada alumne/a fes un horari de la distribució de les seves hores (feina esolar, activitats ee, temps de lleure, temps de descans, ...). Separant per colors els diferents tipus d'activitat. Els cursos següents, cada alumne revisar com ha variat.(29/6/10)
* "Instaurar" tasques de millora del centre (neteja exterior i interior del centre) per als alumnes que acumulin faltes de comportament, en lloc de fer-ho com mesura col·lectiva que inclou als bons alumnes i que generen una "festa" pels jardins, molestant a les classes normals.(ED 7/98)
* Utilitzar les hores d'assignatures que els alumnes repetidors han superat bé, per fer reforç o una altra optativa amb poca demanda.(ED 7/98)
* Possible coordinació entre departaments per aprofitar un mateix treball realitzat pels alumnes en diferents assignatures (com a mínim amb els departaments de les llengües en que estigui redactat el treball) >> coordinar programacions.CCP (2/12/99 i 21/3/01)
* Demanar que la proposta d'alumnes per a diversificació es faci de manera més responsable, omplint algún tipus de qüestionari sobre punts i objectius fàcilment avaluables, necessaris per al perfil de l'alumne/a de diversificació: Interés per treballar tot el necessari, capacitat per arribar (amb ajuda) als objectius del centre, etc. També s'ha d'informar a l'alumne/a sobre la necessitat de treballar.CCP (2/12/99 i 21/3/01)
* Promoure l'avaluació i millora del sistema d'ensenyament i aprenentatge, de manera sistematitzada (proves de nivell uniformes, enquestes sobre pràctica docent, ...)
* Definir càrrecs variats i uniformes en els grups, a més del delegat i subdelegat (guix, material, persianes, llums, neteja, etc)
* Coordinar actituds escolars amb escoles adscrites: revisió paterna d'agenda, aprofitament de paper, no esborrar les operacions matemàtiques, etc., no fumar davant dels fills, etc.(15/7/08 i ant.)
* Fomentar la reducció de l'ús de paper, de qualsevol tipus en lloc d'obligar als alumnes a usar paper reciclat: No entregar fulls en blanc en els treballs (contraportades i altres), aprofitar millor els papers (portades més completes o incluint l'index), aprofitar les dues cares del paper, continuar nous exercicis a continuació d'altres exercicis ja corregits, etc.
* Potenciar equips educatius per a projectes interdisciplinars, sense regir-se per l'horari estandart ( especialment a grups "dificils")(1/1/06??)
2.- AMBIT ACADÈMIC I ORGANITZATIU i) Normes del centre
* Fer cumplir les normes existents (RRI i altres): Catàleg de sancions en cas d'incumpliment.
* Sancions genèriques a problemes de comportament general
* Si es defineix així, s'hauria de fer més incidència en que els professors no deixin les portes de les aules obertes en els esplais ni en hores en les que el grup va a una altre aula específica. Tal vegada seria aconsellable tenir un alumne/a encarregat de la clau (com un dels altres càrrecs), la foto del qual estigués a consergeria per donar-li la clau a durant la jornada lectiva.(ED 7/98) Igualment en el tema de respectar els timbres.
2.- AMBIT ACADÈMIC I ORGANITZATIU h) Confeccio d'horaris
* Flexibilitzar la sol·licitud de preferències i prohibicions (compensar unes i altres)
* Altres preferències com nombre d'hores seguides, alternància entre dies de classe i repartiment a diferents hores, que el programa HOR21 fa millor que el KRONOWIN
* Facilitar agrupaments flexibles a qualsevol departament amb més d'un grup i professor per nivell que ho sol·liciti(1/1/06??)
2.- AMBIT ACADÈMIC I ORGANITZATIU g) Recursos educatius
* Fer un compte informàtic per a cada alumne/a durant tota la seva estada per: Accés a instal·lacions, compte correu, etc. (gmail especialitzat, per exemple)(15/7/08 i ant.)
2.- AMBIT ACADÈMIC I ORGANITZATIU f) Informaciò a la comunitat educativa
2.- AMBIT ACADÈMIC I ORGANITZATIU e) Altres
2.- AMBIT ACADÈMIC I ORGANITZATIU d) Organització d'espais
- No aillar cap grup, especialment de cursos inicials. Com a mínim que hi hagi dos grups junts.
- Situar els grups més nombrosos i inquiets a zones més accessibles i controlades ED: 18/6/03
2.- AMBIT ACADÈMIC I ORGANITZATIU c) Activitats complementàries i e-e
2.- AMBIT ACADÈMIC I ORGANITZATIU b) Guàrdies
2.- AMBIT ACADÈMIC I ORGANITZATIU a) Organització de grups:
PROPOSTES SOBRE L'AMBIT DE GOVERN DEL CENTRE
Instància sobre classificació de lectures per edats
PROPOSTA A LA CCP PER A L'ORGANITZACIÓ DELS GRUPS d'ESO. Maig 2004
dissabte, 26 de juny del 2010
La mala fama dels funcionaris
Els funcionaris som éssers humans. La majoria de persones sabem el que està bé i el que està malament, però malgrat això no sempre feim el que està bé encara que sigui el que ha de fer "la gent de bona voluntad". Necessitam alguns tipus de correccions o amenaces (els càstigs, les multes, l'infern, ...) o d'incentius.
Als funcionaris, en canvi, si no feim alguna trastada molt grossa, no ens aplicaran una sanció disciplinària ni ens suspendran de feina i sou, supòs que perquè això deu ser un procés feixuc per als nostres superiors, que no hi guanyaran res directament. En canvi si feim la feina correctament, com toca, no guanyarem cap augment de sou ni de complements, ni cap millora de qualificació, ni tan sols, la majoria de voltes, ni una simple paraula de reconeixement dels nostres superiors. El que sí rebrem és més feina, ja que ens tocarà fer, a més de la nostra, la de "companys que s'han escaquejat" i/o aquelles tasques especials que els nostres superiors vulguin que es facin bé, per estalviar-se problemes o, fins i tot, per penjar-se alguna medalla.
Les persones que fan feina en empreses privades tenen l'amenaça de perdre la seva feina (i el seu sou) si tracten incorrectament els clients o si prenen descansos excessius. En canvi si fan la seva tasca bé poden rebre algún complement de productivitat, participació dels beneficis o millora de la categoria professional.
En el cas dels professors una d'aquestes feines extres és la de formar part d'un tribunal d'oposició (perquè qualsevol persona amb la preparació necessària tengui opció de fer-se professor). Si fas la feina bé, l'inspector et demanarà que facis de president, dos anys seguits si fa falta. Si no tens bona sort ni bons contactes que t'eliminin de les llistes, sortiràs com a vocal. Si tens poca sort, et tocarà substituir algun "company" que aprofiti cada volta que surt a les llistes per fer-se alguna prova mèdica "important". En tots els casos, després de la feina de juny que hem de fer tots els professors, començaràs la feina extra de juliol mentre se'n van a la platja alguns "companys" que, si et veuen, et voldran prendre el pèl.
Això sí, cobrarem un suplement (que no satisfà ni tan sols els que protestaren per la retallada de sou, fins i tot en aquest temps de crisi).
Tot i això, la majoria intentam fer la feina el millor que sabem, com toca. Però aprofitats i impresentables n'hi ha per tot.
Pdt: Si la "noticia" de les primes milionàries per als futbolistes de la selecció és certa, no es podran considerar funcionaris encara que cobrin de l'estat ( tal vegada se semblin més a alguns polítics :-) )
divendres, 11 de juny del 2010
Sancions als aprofitats
Però no estic d'acord en que si ho fan els polítics, no passa res. Si no es tapen uns als altres, com a màxim es demanen "responsabilitats polítiques" (mai civils ni molt menys penals). És a dir, canviar de despatx i esperar que la gent s'oblidi.
dissabte, 5 de juny del 2010
La patata
Mayo 20, 2008 · 1 Comment
Hace mucho tiempo que no me reía tanto…
LA ENSEÑANZA EN ESPAÑA
Un problema matemático:
ENSEÑANZA DE 1960.
Un campesino vende un saco de patatas por 1000 ptas. Sus gastos de producción se elevan a 4/5 del precio de la venta ¿Cual es su beneficio?
ENSEÑANZA TRADICIONAL DE 1965
Un campesino vende un saco de patatas por 1000 pts. Sus gastos de producción se elevan a 4/5 del precio de venta, esto es a 800 ptas. ¿Cual es su beneficio?
ENSEÑANZA MODERNA DE 1970
Un campesino cambia un conjunto P de patatas por un conjunto M de monedas. El cardinal del conjunto M es igual a 1000 ptas, y cada elemento vale1 pta. Dibuja 1000 puntos gordos que representen los elementos del conjunto M. El conjunto F de los gastos de producción comprende 200 puntos gordos menos que el conjunto M. Representa el conjunto F como subconjunto del conjunto M, estudia cual será su unión y su intersección y da respuesta a la cuestión siguiente: ¿Cual es el cardinal del conjunto B de los beneficios?
(Dibuje B con color rojo)
L.O.G.S.E
Un agricultor vende un saco de patatas por 1000 ptas. Los gastos de producción se elevan a 800 ptas. y el beneficio es de 200 ptas. Actividad: subraya la palabra "patata" y discute sobre ella con tu compañero. Sobre todo no te sientas culpable sino sabes qué significa porque tendrás 400 oportunidades más para pasar de curso.
LA PROXIMA REFORMA
El tio Ebaristo, lavriego, burges, latifundista, espanyol facista espekulador i intermediario es un kapitalista insolidario y centralista q sa enriquezio con 200 pelas albender espekulando un mogollon d patatas. Bibe al hoeste de madrid esplotando ha los magrevies. Lleba asus ijos a una esjuela de pago.
Analiza el testo, vusca las faltas desintasis, dortografia, de puntuacion y si no las bes no t traumatices q no psa nda.
Adolescència prematura i provocada
Per detectar la darrera deficiència que atribueix a l'actual sistema educatiu, he hagut de ser pare a més de professor. Ara consider que el canvi que va introduir la LOGSE respecte a l'anterior llei general d'educació de dur els alumnes 2 anys abans a l'Institut és una errada. Introduir a infants en un món d'adolescents dóna una portada a la seva innocència, els força a créixer prematurament i a enfrontar-se a situacions que encara no estan preparats per entendre.
Aquest problema, encara que probablement no és del més importants, podria arreglar-se per als futurs alumnes. Mantenir-los a les escoles no és fàcil, ja que l'espai que ocupen els alumnes que han d'anar a l'Institut, l'ocuparan els alumnes de 3 anys. L'alternativa podria ser organitzar en els Instituts una separació física com la que ja hi ha a les escoles entre infantil i primària.
Per altre lloc, la reducció del Batxillerat a només dos cursos, ha rebaixat la preparació de l'alumnat que vol seguir estudis superiors, tal com comenten alguns professors d'Universitat. En aquest sentit, recuperar l'estructura de quatre cursos del BUP i COU permetria augmentar la seguretat dels nostres alumnes i reduir el temps necessari per concluir les seves carreres (que actualment està a quasi el doble del teòricament necessari). Això posaria el sistema educatiu més en consonància amb la situació actual, on els fills cada vegada se'n van de casa més tard, encara que suposaria una despesa superior per al govern i una reducció dels ingressos a les Universitats. Si fos imprescindible es podria pensar en un batxillerat parcialment gratuït (però més barat que un curs universitari).
Enviat el 18 de maig de 2008 17:51
Els motius de "l'èxit" de Pere Casetes
Per a: diariodeibiza@epi.es
Opinión personal sobre el cara a cara de ayer
Creo que es triste constatar que al menos uno de los dos representantes más importantes de la política de nuestro país miente. Cuando dos personas dicen cosas totalmente contrarias y además se acusan mutuamente de mentir es obvio que uno de los dos miente. Estamos acostumbrados (por desgracia) a este incesante cruce de acusaciones, descalificaciones e incluso insultos sobre temas con cierto grado de subjetividad o difíciles de probar. Pero cuando este empecinamiento en descalificar al oponente llega a plantearse sobre asuntos objetivos, fácilmente demostrables consultando el registro de las sesiones del congreso de los diputados, que supongo que se guardaran al menos durante una legislatura, me parece exagerado. Y considero más triste aún que puedan hacerlo con total impunidad, sin que ningúna institución u organismo pueda exigirles responsabilidades reales (no me refiero a la responsabilidad política ). Puede que sea habitual, pero no me parece normal.
Y para mayor decepción nos piden que apoyemos sus actuaciones, con la excusa del "voto útil". Ni siquiera podemos mostrar nuestro rechazo una vez cada cuatro años porque la ley electoral sólo deja hablar a quienes digan lo que los partidos mayoritarios quieren oir. Se quejan además si hay abstención.
Triste y decepcionante, pero yo voy a votar, aunque mi voto sea inútil, porque prefiero un "voto inútil" que un "voto complice o encubridor".
Enviat el: 2008/3/4
Excuses de mal pagador?
És realment tan mala idea...
a: diariodeibiza@epi.es
Queja acerca de problemas con la compra de billetes de Iberia (exp: 8307/07/ip)
Què faria jo?
Despres d'aquesta introducció, dues noves propostes:
- A la barda del rastell cap a Dalt Vila, i després cap a sa carrossa, s'hauria de tornar a picar l'empedrat ja que des de la darrera vegada que es va fer ha passat temps i ja torna a patinar, i algú es podria fer mal. Possiblement millor esperar acabada la temporada d'estiu però seria convenient fer-ho periòdicament (cada 4 anys?)
- La 2a afecta més a tota l'illa, encara que també és pot aprofitar el municipi, ja que últimament el tema ecològic ven molt i beneficia a tots: Adaptar els vells molins que hi ha en aerogeneradors: a la vegada que es restauren per fora (no únicament com a monument) fer una adaptació interior per aprofitar-los energèticament. Evidentment no tendrien tant rendiment energètic com els aerogeneradors habituals però l'impacte seria molt menor i l'aprofitament doble. Pens que podria ser un bon projecte fi de carrera d'algun estudiant eivissenc d'Enginyeria Industrial i barat, a més a més.
Gracies i m'agradaria saber si algú ha llegit el que acab d'escriure.
Enviat el: 2 de setembre de 2007 17:52
Propuestas para fomentar el ahorro de agua (mensaje original mandado a la pagina de la Expo de Zaragoza)
Aprovechando que el tema principal de la expo de Zaragoza de 2008 es el agua (y su aprovechamiento sostenible) no se si tendrán algun interés una serie de sistemas que desde hace años voy reflexionando para reducir el uso doméstico del agua (que supone una parte importante del mismo, segun creo). Dichos sistemas, que no suponen en general una gran modificación de las instalaciones de las viviendas existentes, podrian estar subvencionadas por Ayuntamientos y otros organismos oficiales para incrementar su aceptación e Implantación, y Zaragoza seria un lugar emblemático para empezar.
La primera hace referencia al agua que se desperdicia mientras llega el agua caliente al punto de consumo (especialmente bañeras y duchas). A este respecto, un tipo de grifo dotado de un simple mecanismo basado en la dilatacion de polímeros o bimetales que desviara el flujo de agua hacia la entrada de agua fria en sentido de retorno mientras la temperatura no llegara al nivel esperado, seria posible. Evidentemente deberia ir combinado con una reducción de presión en la entrada de agua fria (después de la toma de la caldera o termo) o de una pequeña bomba a la salida del generador de ACS.
Naturalmente haria falta introducir en el "proyecto" a algun fabricante de griferia (he mandado este mensaje a la empresa Buades por simpatia local). Esta modificación no necesitaria ningún tipo de obra civil ni modificación importante de las instalaciones en a mayoria de hogares.
La segunda posibilidad consiste en reutilizar el agua usada en lavabos o duchas para la "evacuación" de las deposiciones. En este sentido, al menos la mayor parte de la cisterna del WC podria rellenarse con agua "de primer uso y solo al final de la descarga, un sistema de doble descarga usaria agua limpia para eliminar restos de jabon, cabellos, etc, del inodoro. Esta reutilización podria hacerse en diferentes grados: la más factible en todo tipo de viviendas seria aprovechar el agua procedente del lavabo ya que suele estar más alta que la cisterna y podria rellenarla por gravedad. Para aprovechar duchas y bañeras se necessitaria obra y bombeo auxiliar.
En los grifos, para reducir el consumo innecesario de agua podria colocarse una palanca que tuviese que activarse con las manos puestas debajo del grifo (similares a los detectores de proximidad de algunos modelos pero que no funcionan especialmente bien).
Por último, la propuesta de un familiar de instalar un filtro (registrable) en la vàlvula de entrada de agua corriente de las viviendas reduciria el deterioro y consecuentes fugas de la instalaciones.
Enviat el: 2007/9/2
Comentarios sobre el funcionamiento del congreso
En primer lugar reconocer que aunque no soy militante de su partido, ni siquiera votante habitual, valoro muy positivamente su actuación al frente del congreso. Entre alguna de sus iniciativas, quisiera comentarle la modernización informática, de la que creo Ud. es uno de los principales impulsores. Estoy a favor de las nuevas tecnologías pero creo que se estan desaprovechando ya que el rendimiento que se obtenga de ellas depende demasiado de la voluntad de las personas que las usan, y en el caso del congreso, es más bien bajo. Lo digo porque de un conjunto de propuestas que mande a unos 20 destinatarios, entre diputados, partidos con representación parlamentaria y senadores, solo 3 se han molestado en responder (una respuesta de trámite o cortesía, pero ya es algo): El senador Luís Salvador-Ovac, el diputado Sr. Calomarde y la oficina de la Moncloa. Ni siquiera un correo dirigido al webmaster de congreso con una duda sobre la ley electoral tuvo respuesta.
Muchas Gracias. Josep F. Huguet.
Enviat el: 2007/9/2
Imprecisiones en el reportage de biocombustibles
Hay muchos otros motivos que justifican el uso de biocombustibles, como la reducción de contaminantes procedentes de otros minerales presentes en el petroleo como el azufre, o bien la reducción de los problemas derivados de la extracción, transporte y tratamiento del petroleo. En donde sí mejoran el panorama del CO2 es en la reducción que producen durante su crecimiento las plantas de las que proceden, por efecto de la fotosíntesis. Y todo esto sin tener en cuenta las ventajas económicas y políticas de no depender de los paises productores de petróleo.
En total el balance (ambiental) es muy positivo a favor de los biocombustibles, pero no por su falta de emisión de CO2 en los motores que lo utilizan. Creo que con el rigor que suele caracterizar su programa faltaba el asesoramiento d'algun ingeniero experto en biocombustibles.
Enviat el 2007/8/15Marejar els alumnes: una nova tècnica pedagògica?
Això serà un desconcert per l'alumnat que comença, supós, igual que per a la cincuentena de professors que s'hauran de contractar durant un únic any, per fer la transició entre LOGSE i LOE.
Com deia, això deu ser una tàctica pedagògica vanguardista encara que alguns professors (jo diria que la majoria) no ho acabam de veure clar.
a diario de ibiza
Insularidad ideológica
Sobre su artículo del pasado domingo, dia 17/6/07, estoy de acuerdo con Ud. en que tendría que cambiarse la ley electoral, pero yo creo que debería hacerse en sentido contrario al que Ud. propone. Recurrir a segundas vueltas para reducir la diversidad de opiniones de los ciudadanos a dos únicas posibilidades seria dar un cheque en blanco al partido vencedor. Esta propuesta, junto a la famosa disciplina de partido o las iniciativas para combatir el transfuguismo llevarian a consolidar el enorme poder de los dirigentes de los grandes partidos (y de aquellos que los apoyan) con los resultados que ya hemos visto en años anteriores. Lejos de reducir la presencia o la influencia de los partidos minoritarios, mi opinion es que deberia reforzarse, tal como se intenta compensar la insularidad. Los partidos menos votados deberían ver asegurada su presencia siempre que superen la diferencia entre dos escaños consecutivos. Así pues, no debería permitirse que tengan más peso 39 votos que 789. Y en ningún caso debería tener la mayoria absoluta ningún partido que no recibiera la mayoría absoluta de los votos (o para ser más justos, de los electores, ya que los silencios también deben escucharse).
Evidentemente es deplorable que algunos políticos deshonesto intenten aprovecharse de una situación aventajada pero esto es lo que hay. El problema quizás es que debería exigirse algo más que tener un buen padrino para presentarse en unas listas electorales.
Enviat el 2007/6/17Un preu massa alt per a 39 vots.
Però una papereta electoral és un paper massa petit per a poder dir totes les coses guardades durant 4 anys. Un petit paper que cadascú entén com vol. Els que ara han guanyat poden tenir temptacions d'entendre que tenen carta blanca perquè tot i les seves errades la gent està molt contenta amb la seva gestió. I crec que no som l'únic que els he votat encara que no m'agraden algunes de les coses que estan fent per Vila. Tenen una oportunitat de rectificar si volem tenir opcions de continuar d'aquí a 4 anys. Que solucionin els seus propis problemes i errors abans d'intentar arreglar les errades dels altres. La majoria de la gent sap perdonar. I que les frases electorals no es quedin només en els cartells. Primer les persones, però les del carrer, i escoltant la seva opinió sobre projectes importants, com el d'Eivissa Centre, sense caure en les mateixes errades que han fet aquells als que han estat criticant aquestos darrers anys.
Per als d'Eivissa pel canvi, que no caiguin en servilismes, ni estèrils ni tan sols productius. Molta gent ha dipositat en ells moltes il·lusions. No defraudar aquestes persones és el principal objectiu. La fidelitat cap a les persones que els han votat ha d'estar per damunt de la fidelitat amb els seus socis electorals, on hi ha gent amb mals vicis difícils de corregir. A voltes és necessari embrutar-se les mans per poder fer neteja, però no s'ha de perdre l'horitzó.
En resum, el poble ha donat una nova oportunitat. Governar bé, sense revenges, sense embutxacar-se ni despilfarrar els sous de la gent i mirant primer per les persones (del poble). De vosaltres depèn aprofitar-la. Si no, la propera vegada potser serà massa tard. Nosaltres, d'aquí a quatre anys ja direm ase o bèstia.
Enviat el 3 de juny de 2007 16:31
Propostes
Fer cas a la vostra frase electoral: primer les persones, però les del poble. No cauria en la prepotència dels populars i prepararia una consulta a la gent sobre Eivissa-centre (no un mostreig als col·lectius de torn, com va fer el PP sobre les carreteres). Si al final es du endavant, ho aniria fent per fases. Fa anys que podria haver-se començat per l'edifici de delegació del govern, perque la gent vegi com queda i pugui opinar d'una manera més sòlida.
I sobre el tema de comissions, faria un poc de neteja. L'assumpte fa molta pudor i poca gent es creu que no hi hagi res de veritat en el tema. Entre altres, el sr. Echagüe (crec que es diu així) no em mereix molta confiança.
Altres temes més concrets: Millorar les condicions d'enllumenat i la vigilància policial del parc de la pau. Garantir el pas de cadires de rodes i cotxes d'infant per les aceres (limitar la invasió de les obres). Suavitzar els "badens" de l'Avda 8 d'Agost (em sembla be intentar limitar la velocitat en els passos de zebra però tenen uns pendents inadequats). Rendibilitzar les ajudes per llibres a primària, promovent la recuperació de llibres a canvi d'ajudes parcials a secundària. Fomentar la reducció de consum de paper i de pes en les motxiles dels alumnes subvencionant sistemes fonamentats en noves tecnologies. Instal·lar una xarxa de webcams per promoció turística i supervisió dels fills pel carrer. Arreglar el pas per les aceres de Can Escandell (recol·locant les faroles i algunes zones aparentment abandonades). Millorar el pas del camí del cementeri nou a la zona final de Can Escandell.
Enviat el 3 de juny de 2007 16:28
Ens mereixem conèixer totes les veritats.
Encara que no he nascut a Eivissa també m'agradaria saber la veritat d'aquest tema i també d'alguns aspectes igualment obscurs de les tristament famoses carreteres d'Eivissa, un projecte crec de major abast que l'anterior.
Si algun membre del bàndol contrari, en un atac d'honestedat, de venjança o de protagonisme o gràcies a l'intercessió del sr. JB, vol imitar a RL, a part dels assumptes de comissions i altres temes de finançament irregular, podria aprofitar (per omplir les 12 hores de gravacions) algunes de les preguntes que fa quasi dos mesos vaig enviar als responsables de BNP en un correu electrònic, de moment sense resposta.
A la pregunta de: "Era realment necessari fer el "túnel" de Sant Rafel per mantenir unit el poble amb una zona de muntanyol que, des de fa 15 anys que visc a Eivissa, no he vist mai passar ningú d'un costat a l'altre?" ja em va respondre el president PP en la inauguració d'aquest "forat tapat" quan va dir (o això vaig entendre) que el túnel facilitaria la urbanització d'aquella zona del "poble" (esper que els actuals propietaris sapiguen agraïr-li).
La resta de preguntes que vaig plantejar després del programa de BNP "redifós" el dissabte dia 10/2/07 on l'enginyer responsable del projecte (i no els polítics de sempre) explicava els motius de diferents aspectes de les carreteres, amb alguns afegits fets des d'aleshores, són les següents:
-És normal fer els túnels d'aquesta manera, excavant per tornar a tapar? Havia de ser tan profund, no es podia cobrir a l'alçada de l'actual escola, si el que es volia era unir les dues parts de la muntanya?
-Si el principal motiu de soterrar tant les carreteres és per evitar les remors als veinats, perquè s'ha fet en tanta longitud, en trams on no hi ha "encara" quasi cases? Era necessari fer-les tant fondes?
- Els passos a diferent nivell, com el de Puig d'en Valls, les rotondes del segon cinturó, l'excalextric o els ponts de la carretera de S.Antoni, és necessari que siguin tan profunds? Sembla que podrien passar dos autobussos un damunt l'altre.
- Segons vaig entendre les carreteres fetes tenen més accessos i sortides, per augmentar la "permeabilitat" amb les poblacions que els que pot tenir una autovia. No és això encara més agressiu amb l'entorn que una autovia, ja que s'incrementa la superficie asfaltada i afectada?
- Es va comentar que el desdoblament s'havia fet fonamentalment per la part Sud de l'antic traçat, però perquè no es va fer així també en el tram que passa al costat de l'Institut Algarb i l'antic bar Can Cifre, encara que allí hi ha terrenys sense construccions?
- Era necessari "dispersar" alguns traçats, en lloc d'aprofitar el traçat actual de la carretera, com en el tram entre la benzinera de Sant Jordi i les naus industrials de "Betacar" on es va fer la carretera provisional per enmig d'unes feixes? Es taparà al final aquest asfaltat amb "colines artificials" com les de la carretera de Ses Salines?
-Les xifres sobre la quantitat de vehicles que circulen per aquestes carreteres, que justifiquen la necessitat d'aquestos desdoblaments, són quantitats uniformes durant tot l'any o hi ha importants diferències per mesos? Són aquestes carreteres la solució més coherent si com diu el conseller Font hem de reduir l'ús del cotxe per no contaminar tant.?
- En quant a les explicacions sobre el nombre de carrils de les carreteres, la quantitat d'asfalt que es posa en els carrils "computables" i en els accessos és diferent? A la persona expropiada se li paga de manera diferent si el m2 és per carril "computable" o si és d'accés o de servei o de vorera (algunes de més amplada que qualsevol carril com les que hi ha des de Sant Rafel a l'Hipercentro)?
- Quan es fan projectes d'aquesta magnitud, no hi ha gent competent que pugui planificar-les per evitar-se fer obres que després s'han de tornar a desfer: instal·lació de biondes per tornar-les a llevar, fer traçats provisionals ocupant espais que després no seran part de les carreteres?
- L'alt ritme de treball, en diumenges i de nits també estava inclòs al pressupost inicial o s'haurà d'afegir al preu pressupostat amb càrrec als impostos que pagam tots, fins i tot els que no estam d'acord amb aquestes obres?
- Era adequat el baix nivell d'il·luminació que hi ha hagut durant mesos en els trams transitables de les obres (davant de l'Hipercentro, per exemple)?
- No hagués estat factible fer unes carreteres semblants a "túnels de metro" per evitar afectar tantes propietats i tantes famílies?
- I, per acabar, era necessari fer les obres d'aquesta manera, de pressa i corrent, totes de colp, en lloc de donar temps a la gent per veure com quedava un tram i poder opinar amb criteri propi, sense "manipulacions"?
Enviat el 6 de maig de 2007 17:59
D'on han sortit les cintes de Roque López?
Propuestas a fondo perdido
Se envió copia el dia 29 d’abril de 2007 , a las 17:56 a La moncloa y a euxue.barkos@diputada.congreso.es, ofdavila@diputada.congreso.es, begolasagabaster@diputada.congreso.es, joaquin.calomarde@diputado.congreso.es, labordeta@chunta.com
Se ha enviado el enlace con una breve introducción a contacto@podemos.info el dia 12/7/2014
Las pocas respuestas obtenidas estan incluidas como comentarios.
" Me llamo Josep Francesc HUGUET GAYA (DNI ....), tengo 40 años y soy profesor (de tecnologia) de un Instituto de enseñanza secundaria de Ibiza, aunque estudié Ingenieria Industrial en Barcelona (me gusta pensar que por vocación).
Por mi manera de ser, contínuamente le estoy dando vueltas a las cosas que me rodean para ver como podrian mejorarse. Algunas de las propuestas llevan años "dándome vueltas" esperando la ocasión y el tiempo necesario para redactarlas.
Les adjunto un resumen de algunas de las propuestas que se me han ido ocurriendo a lo largo de los años, relacionadas con aspectos del funcionamiento de nuestras Instituciones y organismos, para ver si alguna de ellas podria ponerse en práctica y así mejorar algun aspecto de nuestro entorno a la vez que aliviar la profunda fustración que siento cuando, creyendo que hay cosas que no funcionan bien, se me ocurren lo que podrian ser posibles soluciones y no tengo posibilidad alguna de ponerlas en práctica ya que estan fuera de mi alcance.
Algunas de ellas estan ampliadas y "archivadas" en una página web (http://jfhuguet.iies.es) que inicié hace unos años, como válvula de escape para presentar dichas propuestas. Dicha página, así como la mayoría de sus contenidos, estan redactados en catalán, mi lengua materna. Si tienen interés en alguno de esas ampliaciones estaré encantado de traducirsela si lo necesitan.
Agradeciéndoles de antemano su atención, reciban un cordial saludo: Josep F.HUGUET
Circuit de Formula I a Eivissa?
A qui puc votar...
Enviat el 4 de març de 2007 19:57
a: Diario de Ibiza
Publicat a Diario de Ibiza i a Última Hora