dilluns, 18 de juliol del 2011

Propostes curs 09/10 i part de 08/09

Agrair en el claustre el treball desinteressat de les professores de Garantia Social, com varem comentar. (fet)

Convidar els pares i alumnes de 4t d'ESO que vulguin venir a l'Institut l'any següent, a la reunió que es farà per als nostres propis alumnes. D'aquesta manera començarien a conèixer l'Institut  i se'ls podria fins i tot donar la possibilitat d'opinar sobre les optatives del curs vinent amb les enquestes de Internet que hem preparat (al menys el tema de les enquestes ja es fa)

Per supervisar els desquadraments entre la llista de fotocòpies que cullen a consergeria i el comptador de la fotocopiadora, les conserges podrien apuntar cada matí, abans de començar, en la mateixa llista, el valor dels comptadors de les màquines. De fet no m'extranyaria que aquestes màquines, que són bastant modernes, tenguin un registre intern del valor del comptador en diferents dies, encara que això s'hauria de demanar al servei tècnic.

A l'hora de descartar optatives per retalls de plantilla, pensar com a criteri al menys de desempat les optatives de les que es poden examinar a selectivitat, ja que segons aquestes poden fer una carrera o una altra en més possibilitats..

Si no es poden fer cumplir els càstigs, millor no posar-los i tampoc em sembla adequat que els alumnes estiguin sols (castigats o no) dins l'aula durant l'esplai: no deixar-los la porta oberta.

Per fer reunions d'equips educatius, millor quedar a l'aula del grup (en lloc de la biblioteca o la sala de professors, que hi ha molta gent) (a criteri del professor?)

Informar el més immediatament possible dels alumnes nou-vinguts, expulsats, etc. A part es podria fer una carpeta a la xarxa per informació més extensa de cada cas: d'on ve l'alumne, si té algun problema amb la llengua o d'altre tipus, etc.

Advertir als alumnes perque no juguin amb llaunes a l'esplai i explicar-lis el càstig que tendran si ho fan, i advertir després als professors de guardia que ho vigilem i informen de les "infraccions".

Curs 08/09

Informar de manera completa i objectiva de l'estructura del sistema educatiu en referència a les optatives: continguts, utilitat per carreres. Preparar una presentació auto-explicativa o que una persona "neutral" (orientació, cap d'estudis, etc però sempre la mateixa) expliqui el tema .

Demanar les preferències d'optatives als alumnes (després d'haver-los informat correctement), de la manera més oberta possible, usant formularis informatitzats per estalviar paper i feina de recopilació.

Altres propostes anteriors:

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada